tv_tyyppi kirjoitti:
Radat tuntuvat seuraavan erittäin tarkasti pöydän reunoja. Sen seurauksena rata kulkee reunaa pitkin eikä missään maisemassa. Muutama sentti lisätilaa reunapuolella maisemalle auttaisi huimasti.
Ja aseman suhteen, olen samaa mieltä, että se lienee näin lyhyehkö .... Mittaa junat, rakenna tilapäinen rata ja katso mikä toimii. On ikävää huomata, ettei rata toimikaan suunnitelmien mukaan.
Tuo ei ole vielä tarkka suunnitelma. Lopullinen versio saattaa olla erilainen, ja mahdollisesti reunoillekin saa lisätilaa.
Pisin matkustajajuna tulisi olemaan 3-vaunuinen. Tuo pituus riittäisi sille, mutta pitää katsoa jos ratapihan pidentäminenkin onnistuisi.
vppelt68 kirjoitti:
Suosittelen tuota väliaikaisen radan rakentamista ja koeajelua. Oma rataprojektini on (mielestäni) kehittynyt jokaisella kerralla, kun aluksi lattialle ja nyttemmin ratapöydälle koottu raiteisto on purettu ja tehty uudelleen.
Radan olen muutaman kerran rakentanut lattialle, tosin muutama vaihde puuttuu. Ongelmia en ole tähän mennessä ainakaan havainnut.
vppelt68 kirjoitti:
Terve, vielä yksi kysymys tuosta radastasi; et ole kertonut, minkäkokoiseen huoneeseen se tulee. Kuvassa oikeassa ylänurkassa olevan asema-alueen suurin ongelma lienee se, miten aiot ylettää sinne, jos kuvan ylä- ja oikea reuna rajoittuu huoneen seiniin? Puhun tässä asiassa valitettavasti kokemuksen syvällä rintaäänellä
V-P
Itse asiassa ei ole vielä edes varmaa tietoa, paljonko tilaa radalle tulee loppujen lopuksi olemaan. Ylänurkan aseman vaihteet olisi tarkoitus digitalisoida, mutta täytyy nyt katsoa miten tuon radan saa sijoitettua.